دانشجومعلمان نبض بیدار، قشر فرهیخته و نخبگان جامعه هستند
- شناسه خبر: 12853
- تاریخ و زمان ارسال: 22 آبان 1402 ساعت 11:44

به گزارش مائده شریفی خبرنگار بیان شما آیین استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان، پیش از ظهر یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در جمع دانشجومعلمان ضمن تبریک به آنها برای گامنهادن در مسیر تعلیم و تربیت و خدمت در سنگر علم و دانش، اظهار داشت: امروز شما دانشجویان، راه سعادت، خوشبختی، آیندهنگاری و آیندهنگری و افضل شغلها را انتخاب کردید.
وزیری در ادامهی سخنانش با بیان اینکه دورهی دانشجویی دورهی سوختگیری است تا بتوانید با آن پرواز کنید از دانشجومعلمان خواست تا دورهی دانشجومعلمی را قدر دانسته و این فارغالتحصیلی مبدا ورودشان به یک آینده بهتر باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: دانشجومعلمان نبض بیدار جامعه، قشر فرهیخته و نخبگان ما هستند و دورهی دانشجویی و اولین سالهای خدمت، دوران خاطرهانگیزی است که بایست قدر بدانند.
وی خاطرنشان کرد: ما در عصر جهش اطلاعات هستیم و اولین توصیه من این است که هیچچیز جای کتاب را نمیگیرد پس از فرصت مطالعه برای پیبردن به پیشینهی فرهنگی و تمدنی خودتان استفاده کنید.
وزیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما بهشدت به رویکردهای نوین تربیتی بر مبنای انگارههای اسلامیایرانی خودمان برای تربیت نسل نوجوان و جوان نیاز داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر اینکه دنیا از دادهورزی به سمت خردورزی در حرکت است، دانشگاه فرهنگیان را بهترین بستر برای خردورزی برشمرد.
وزیری در ادامه افزود: عصر ما عصر مدیریت کلامی و عقلانیت رفتاری است و کار معلمی فولتایم است، راه رفتن و صحبت کردن معلم در خیابان یک نوع آموزش بهشمار میرود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بعد از فارغالتحصیلی بایست به نخبگی و فرهیختگی برسد و هدف از تاسیس این دانشگاه، تربیت انسانهای فرهیخته است تا بتواند جامعه را بهسوی نخبگی حرکت دهد و بههمین دلیل دانشگاه فرهنگیان گل سرسبد دانشگاههای کشور است.
کار معلمی پسانداز علم و کتاب است
وزیری هنر معلمی را در بین تمام هنرهای هفتگانهی دنیا، فراهنر، عنوان و اظهار کرد: کلاس درس برای معلم یک بهشت متحرک است و کار معلمی پسانداز علم و کتاب است.
وی اولین مرحله از علمآموزی را دانش(دیتا)، عنوان و تاکید کرد: دانشجومعلمان بایست از دیتامحوری خارج شده و به حکمتآموزی برسند و تلاش کنند از گورستان علم به فرهنگستان علم برسند؛ چراکه گورستان علم، آورندگی و فرهنگستان آن، عرضهکنندگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با بیان اینکه اولین شرط معلمی، سلامت جسمی است به دانشجومعلمان پیشنهاد داد تا مطالباتشان بههمراه مطالعه باشد.
وزیری اظهار داشت: ما برای توسعه به دو مقولهی رشد جسمی و رشد روحی نیاز داریم که رشد جسمی مقدمهی رشد روحی است.
ایران قوی با معلم قوی و مدرسه قوی محقق میشود
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نیاز مبرم جامعه به مدارس ایرانی و اسلامی، تصریح کرد: هر دانشآموز، دانهی عظیمی از فرآیند تربیت است و رفتار ما با دانشآموز بایست رفتاری باغبانانه باشد؛ نه رفتار نجارانه، بنابراین تلاش کنیم که فرآیند رشد طبیعی دانشآموزان در نظام تعلیم و تربیت محقق شود.
وی تاکید کرد: رشد طبیعی دانشآموزان در مدرسه به سه مقولهی محبت، امنیت و آزادی بستگی دارد و اگر میخواهیم قدرتمند شویم بایست سعی کنیم نظام تربیتی خودمان را قوی کنیم و نقش شما معلمان در آینده نظام اسلامی، نقشی حیاتی و کلیدی است.
وزیری در پایان سخنانش گفت: اگر به دنبال اقتدار نظام هستیم، این موضوع تنها با معلم مقتدر، ایجاد و ایران قوی نیز با معلم قوی و مدرسه قوی محقق میشود.